2012. december 15., szombat

Segítség

Jártál már úgy, hogy megvolt a szabásmintád de nem volt rajta varrásszélesség hagyva?
Nos én mindig így járok, szinte midig szembe találom magam ezzel a problémával. Ilyenkor mit lehet tenni, elő a vonalzó és mérünk, rajzolunk. Én nem szeretem mit is mondjak.
De most rátaláltam a tökéletes megoldásra!!
Barangoltam a neten szokásomhoz híven és találtam egy képet rajta egy csuda kis kiegészítővel.
Az fémből volt, de én elkészítettem kartonból.
Célnak megfelel.
És hogyan is működik?
Segít neked most már mindig tökéletes megoldást adni ha pontosan akarsz varrni.
Szóval megvan a szabásminta tollal kirajzolva esetemben, ezen a vonalon kellene varrni......
És most jön a kis szerszám.....
Mérd le mekkora a varrógéped talpszélessége és rajzolj egy akkora sugarú kis kört kartonra.
A közepét kicsit mélyítsd ki, hogy a toll helye beleférjen és már rajzolhatsz is.
A kör széle mindig a már megrajzolt vonalon haladjon és te közben rajzolod hol is kell majd kivágni a mintát.
Én imádom, egyszerűen csúcs!!
Fényképeztem is közben, megmutatom képekben hogyan is mutat a dolog, a képek néha életlenek de azért látszik miről is beszélek....



Remélem hasznát tudjátok venni....
Jó munkát mindenkinek!

6 megjegyzés:

Palkó írta...

Hát ez tényleg szuper ötlet! Köszi! :)

Palkó írta...

És azért is örülök, mert a cím alapján azt hittem, valami baj van... :)))

agibo írta...

Nekem is gondot okozott a pontos varrásszélesség betartása. Nem tudom honnan van az én módszerem. Már nem emlékszem rá.
Fogok két ceruzát és egyszerűen összegumizom befőttes gumival 2 helyen. Ezzel a duplaceruzával remekül lehet párhuzamos vonalakat rajzolni. A két ceruzahegy kb. 7 mm-re van egymástól. Ez pont annyi, amennyire nekem általában szükségem van.

zsigvica.blogspot.hu írta...

Ez nagyon jó, köszönet az ötletért!

Moncsi írta...

Kedves Agibo!
A te ötleted is nagyon szuper.
Üdv Moncsi

Ábrahámné Éva írta...

Köszönöm ! Nagyon jó ötlet!