2011. január 12., szerda

Kicsit kiakadtam:(

Most nem szabásmintákat kaptok tőlem, mert egy kicsit kiakadtam tegnap és most ki akarom adni magamból. Bocsi érte!
Mint már említettem régebben is a kicsi fiam most kezdte az első osztályt. Nem könnyű mit is mondjak, sem neki sem nekem. Én már egyszer ezt végigzongoráztam a nagylánnyal, de fele annyi gondom nem volt akkor mint most. Nem a gyerekkel ne értsetek félre, magával a tanítási rendszerrel nem tudok mit kezdeni. 
Tegnap néztem át a kicsi tanulnivalóit, ő iskolaotthonos osztályba jár, így nem igazán van sok tanulnivaló csak ismétlés, de az is elég.
Szóval, matematika. Nézem a könyvet benne egy matek feladat, és felakadt a szemem. Itt a kép róla:

Nem tudom mennyire olvasható, de a lényeg hogy a gyerkőcnek eurókat kellett rajzolni. Nem, nem ám forintot egyenesen eurót!!
Könyörgöm mi közünk van nekünk az euróhoz. Nem igazán sok, csak a hitelnél sajnos:((
A 7 éves gyerek rögtön euróval számol!!
Kicsit nagyon felmérgesített!
Rossz lesz már nekem majd ha kéri a zsebpénzt euróban:))
Alatta a következő feladat, színezd ki a következő sorban így meg így a gyöngyöket. No itt már gyöngyökről van szó, nem is értem miért nem gyémántról vagy mit tudom én Swarovski kristályokról!:)
Mutatom a könyvet a páromnak fel sem tűnik neki csak amikor már felhívom a figyelmét a dologra. 
Lehet hogy hülye vagyok, ilyen marhaságokon húzom fel magam?!
Nem tudom!
Most már lenyugodtam de egy kicsit még mindig bosszant a dolog.
Hát ennyi most megint jól kipanaszkodtam magam!
Bocsi ha untattalak, de ez is én vagyok!

7 megjegyzés:

Anna írta...

Mondjuk a gyöngyön nem akadok ki, mert tényleg gyöngyfüzér kinézete van...
Az euró pedig szükséges rossz???
Agymosás. Mire felnő lehet amúgy is azt fogja haszálni :(
Természetesen hasznosabb lenne a használt pénznemben számolni.
Én inkább azon szoktam kiakadni a mi tankönyvünkben, amikor még én sem értem a 2 osztályos feladatot annyira elvont vagy kicsavart!!! Mi annak idején egyedül tanultunk, most meg nem értem az anyagot?
Sok türelmet.

töpszlívi írta...

Tényleg furcsa, és bosszantó dolog.
De biztos európai uniós szabvány szerint készült a tankönyv, és ha így nézzük, akkor meg "alapfeltétel" az euró használata. :))) Elképzelek egy későbbi szöveges feladatot:A család euró alapú hitelének törlesztőrészlete a 2 hónappal ezelőtti árfolyamhoz képest 20%-al növekedett, majd 3 hónap múlva csökkent 2%-ot, aztán ismét növekedett 5%-al. Mennyi a törlesztőrészlete így a családnak. :))))))))))))

Ida13 írta...

Én számíttatok ilyet matekon. :(
Jobban leköti a figyelmüket, mint az elvont, semmihez nem köthető "Mennyi 45634 20%-nak 2%-kal csökkentett, majd 5%-kal növelt értéke?"kérdés.
Szerintem nem kell ennyire a szíved venni! EZT nem! Szinte mindegy még az ő korában, hogy fabatkával számol, vagy yennel...alapvetően nem erre fog figyelni. Nekem is elsős a gyerek.A nagyobbik.

Moncsi írta...

Köszi csajok, rájöttem kicsit túlpörögtem, nem kellett volna ennyire kiakadni tőle. Most már azért figyelem a könyvet miket tudnak még kitalálni a kedves tankönyvírók.:))Kicsit már én is félek a második osztálytól mert sokszor az elsős matekot sem nekik valónak találom. De lehet, hogy csak én értékelem alul őket, lehet, hogy ők már zseninek születtek mind. Nem úgy mint mi annak idején:)))Jaj, de régen is volt!:)))

Névtelen írta...

Lesz ez még cifrább is! Három gyerekkel csináltam végig. Szerencsére jó fejük van, tudnak logikusan gondolkodni. Volt olyan szöveges feladat alsóban,két ismeretlenes egyenlettel írtam fel.A kisfiam azt mondta,csak logika. Néhány tanító néni beismerte, hogy a verseny feladatokat meg se tudja oldani,némelyik tanár felsőben is hazaküldte, hogy még gondolkodjon rajta a gyerek. Aztán kiokoskodta a gyerek.
Ne vedd a szívedre Moncsi!Kitartást, jó tanulást, mert együtt könnyebb! És játszatok még sokat!!! Ez a legjobb gyakorlás! Csné Ildikó

Cinella írta...

Az Euron csak azért vagyok kiakadva mert miért nem lehet az simán 1 bekarikázva. Ami nekem a sulival kapcsolatos észrevételem, az az, hogy már 3-ban olyat tanulnak, mint én anno 5-ben. A felsősőkről nem is beszélve. Ja és a most 8.-os fiamnak olyan matekpéldái vannak, hogy a férjemmel (aki mellesleg nagyon jó fejű) csak kamillázunk, és 2-3 napig ülünk a példán. A slusszpoén pedig az, hogy a tanár nem is fogadja el azt a logikus megoldást, ahogy mi eljutunk a jó megoldáshoz. Csak és kiárólag az általa eldarált-nem elmagyarázott-megldás az elfogadható! :-(
Cinella

batorba írta...

Szia Moncsi!
Nem ide akartam irni, mert nem is az irnivalóval van összefüggésben. DE! Emilkét küldtem neked és visszadobta a levelezést. Úgyhogy mellékelem neked ide a tartalmat. Semmi nincs benne, amit más ne olvashatna.:-)))

Ma kicsit pakoltam a gépemen..és rátaláltam egy klassz stenciles könyvre…nem tom neked meg van-e. Azért elküldöm. Illetve a nagylányoméknak kerestem Valentin napos filigránötleteket …és azokat is mellékelem. Nem csak a szívet néztem, hanem pl. hogy párba legyenek az az állatok…stb.

Illetve nem mellékelem, mert 55 MB-ra jött ki. Ezért feltöltöttem a Media Fire-re, ahonnan ezekre a linkekre kattintva egyszerüen letöltheted. Csomagolod és már látod is. Itt amúgy van vagy ezer könyvem feltöltve. Ha a felhasználó nevemre kattintasz…szerintem kiadja a könyveket.:))) Mazsolázz nyugodtan.

File name: sjablongmalingstencil.rar
Download link: http://www.mediafire.com/file/49693771d24fasu

File name: Valentin napi ��tletek.rar
Download link: http://www.mediafire.com/file/wk7jhxquthzm41t

Nemsokára megint visszatöltögetem a Picasa-ra a könyvborítóimat…akkor majd tudok más jellegű könyveket is küldeni neked, ha érdekel.:-))

Szép napot!
Csilla alias Batorba